Spersonalizowane kredyty na horyzoncie

Spersonalizowane kredyty na horyzoncie

Przyznawanie kredytów jest dość żmudnym i długotrwałym procesem. Banki chcą jednak zmienić ten stan rzeczy, za sprawą wykorzystania technologii działających dotąd w służbie e-commerce. Chodzi o technologię Big Data, która pozwala spersonalizować ofertę i dopasować ją jak najściślej do danego klienta. Ma to zadziałać również w przypadku kredytów.

W ciągu nadchodzących lat oferty bankowe mają być o wiele bardziej spersonalizowane, niż ma to miejsce dziś. Badania cytowane przez liczne periodyki finansowe potwierdzają tylko taką chęć tych instytucji. Wprowadzenie narzędzi, mających to umożliwić, ma być wręcz priorytetem dla większości banków. Mają one wykorzystywać wiedzę o klientach płynącą z plików cookies, czy publikowanych przez nich postów na portalach społecznościowych. Dzięki nim łatwiejsze ma być oszacowanie nie tylko potrzeb klientów, ale także ich zdolności kredytowej. Zwłaszcza ten drugi element, który zazwyczaj trwa stosunkowo długo, ma dzięki Big Data być przeprowadzany w zaledwie kilka minut.

Takie metody są już stosowane przez sklepy internetowe i to z pozytywnym skutkiem. Przedstawiciele e-commerce, który używają Big Data, mogą na „dzień dobry” zaproponować internaucie te produkty ze swojej oferty, które wydadzą się mu najbardziej interesujące. Jeśli chodzi o sektor bankowy, szacuje się, że do 2020 roku 80% procesów biznesowych będzie opartych właśnie na tej metodzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: